A-LIST: Yves Tumor – Limerence [PAN]
(from compilation “Mono No Aware”, released on 17/03/17)

Zināt tos sirdsšķīstos cilvēkus, kas spēj no visas sirds priecāties par citu cilvēku laimi, pat ja pašam iet sūdīgi un gribētos būt to laimīgo cilvēku vietā? Es arī esmu viņus apbrīnojis, jo man parasti ieslēdzas greizsirdības trauksmes poga, un arī grūtsirdība tikai pieaug. Var jau būt, ka es vienkārši kļūstu vecāks, bet es tomēr gribētu novelt vainu uz Yves Tumor par to, ka vismaz šogad arī es beidzot izbaudu šādas sajūtas. Klausoties “Limerence”.

Pēc savas struktūras un formulas “Limerence” ir absolūti minimāls ambientās mūzikas darbs, kas balstīts uz repetitīvas, elementāras, plūstoši skanošas sintezatora partijas, kam fonā dzirdami ne pārāk labi laikapstākļi ar stipru vēju un lietu. Taču tas iesamplētais sievietes vokāls… Ok, es riskēšu izklausīties banāli, bet šis vokāla sempls burtiski izstrāvo viņas mīlestību un pielipina to klausītājam.

Nepamet sajūta, ka Yves Tumor tieši tamdēļ ir izvēlējies izmantot arī pērkona negaisa skaņas – lai pierādītu mums, ka šāda smadzeņu bioķīmiskā strāvojuma laikā pilnībā pazūd aukstuma izjūta, ko vajadzētu izraisīt lietum un vējam. Vismaz šai meitenei svarīgs ir tikai puisis, kurš spītīgi negrib filmēties un pateikt kaut ko kamerai. Pārmaiņus viņa dzirdama priecīgi uzvilkta, tad ķircinoša, vēl vēlāk romantiska, bet vismīļāk – sirsnīgi smejamies. Visas tās sajūtas, kad pasaulē bez Tevis eksistē tikai vēl viens cilvēks.

Kas attiecas uz pašu skaņdarba autoru Yves Tumor, viņš ir visnotaļ interesanta personība. Pagājušajā gadā ierakstu kompānija PAN izdeva viņa debijas albumu “Serpent Music”, ko diemžēl jāsauc par manu “nogulētāko” albumu 2016.gadā. Taču arī pēc tā izdošanas mūzikas žurnālisti joprojām īsti nezina viņa īsto vārdu. Populārākā versija ir Šons Lī Bovijs, bet dzirdēti arī varianti Rahels Ali un Šāns Bovijs. Intervijā Pitchfork šī gada sākumā viņš norādīja, ka tam neesot nozīmes. Arī par dzīvesvietu sekoja diezgan identiska atbilde. Starp citu, raksts/intervija ļoti interesanta, un to noteikti iesaku izlasīt.

Tikmēr šis skaistuma iemiesojums atrodams leibla PAN Records martā izdotajā kompilācijā “No Mono Aware”, par ko esmu saņēmis spēcīgas rekomendācijas, lai gan pats vēl neesmu paspējis noklausīties.

#MŪZIKASSIRDS MARTA SINGLS #1

